Jul i det lilla bageriet på Strandpromenaden - Jenny Colgan

Mellan Den nionde graven och Arton grader minus av Stefan Ahnhem kände jag att jag behövde läsa något lättsamt, så då föll valet på Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden.

Detta är den tredje, och om jag förstått det rätt, sista delen om det lilla bageriet. Och i mitt tycke räcker det med tre böcker i denna serie. Vi möter återigen Polly, hennes sambo Huckle och lunnefågeln Neil och alla de andra invånarna i Mount Polbearne.

Tyvärr är det för lite julkänsla i boken, och istället präglas boken av vanliga bekymmer och gräl som i de övriga 2. Böckerna är lättsamma och småmysiga men lämnar inget riktigt avtryck. Jag kommer förmodligen ändå läsa Jennys bok om Den lilla bokhandeln också när den kommer i pocket 😄 Sämre böcker har jag läst och den passade perfekt att rensa huvudet från alla mord i Stefan Ahnhems böcker 😍.

Dock så är miljön och beskrivningarna om den lilla "ön" helt fantastiska. Går att dra lite paralleller till mitt eget Fårö om man vill 👍

Boken får också pluspoäng för sitt fina juliga omslag. Tyvärr har jag inte lärt mig hur man får in bilder i inlägget 😂😱. Omslaget är rött, med en by i en julkula.

Strax kommer det en recension på Arton grader minus också. Har varit fullt upp kring jul 🙈.

//C

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Satanskäftarna - Mons Kallentoft

Himmelskriket - Mons Kallentoft

Arton grader minus - Stefan Ahnem