Arton grader minus - Stefan Ahnem

I slutet av november läste jag min första bok av Stefan Ahnhem och fastnade direkt. Böckerna kan tyckas tjocka, men 1600 sidor senare så är det sååå värt det :) har sagt det förut och säger det igen. Det liksom bara flyter på, sida för sida. Historien bara drivs framåt, man sitter med andan i halsen, och han är så fantastiskt skicklig på att få en att misstänka alla i boken, utom Fabian Risk då :)

Han binder ihop böckerna bra så att de ändå ska kunna läsas fristående, men jag gillar att följa en karaktär och se hur huvudpersonen utvecklas, och ofta märker man ju hur även författaren utvecklas.

Något annat som jag älskar med böckerna är hur första meningen, eller de första sidorna i Stefans böcker fångar mig direkt.

Denna bok börjar pang på med att kriminalchef Astrid tuvesson ska åka till jobbet, kommer ut på vägen och någon kör in i hennes bakspegel och smiter. Det blir sedan biljakt som slutar med att smitaren kör ut över kajen. När dom bärgar bilen är föraren död. Visar sig dock att han varit död i 2 månader.. Ni hör själva, spännande eller hur?!

Läs den!

Idag har jag avslutat Tjockdrottningen av Moa Herngren så det kommer en recension såsmåningom :)

//C

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Satanskäftarna - Mons Kallentoft

Himmelskriket - Mons Kallentoft