Den nionde graven - Stefan Ahnhem

Nyss avslutat Den nionde graven av Stefan Ahnem. 568 sidor spänning. Gjorde misstaget att läsa innan jag åkte till jobbet, med 100 sidor kvar i boken och en upplösning som heter duga på G. Men har tagit mig hela eftermiddagen att läsa ut den då jag tagit paus då och då, både spännnade och hemskt.

Rent kronologiskt utspelar sig denna innan Offer utan gränser och Den nionde graven kan med fördel läsas innan Offer utan ansikte.

Vi möter Fabian Risk och hans kollegor på stockholmspolisen. Officiellt jobbar dom med en kidnappning och typ ett trafficing fall. Men så blir Fabian inkallad av chefen att vara med på ett möte hos SÄPO då justitieminstern försvunnit spårlöst. Ungefär samtidigt hittas frun till en dansk tv-stjärna mördad i Danmark. Kan det finnas samband. Här möter vi även Dunja från danska polisen igen.

Trots de 568 sidorna så är det spännande hela vägen, man tänker aldrig på bokens tjocklek. Man vill bara läsa vidare. Böckerna har en ganska bra blandning mellan mord, familj, polisarbete, gärningsmannens våndor och tankar. En bra mix och jag misstänker även typ alla även i denna bok 🙈 kommer aldrig bli polis 😂 nu tänte jag nog börja på Jul i lilla bageriet på strandpromenaden då det varit mycket mord nu 😂 till och med på jobbet råkade jag säga att jag behövde ett urinrör till ett kissprov. Med tanke på vad som händer i denna bok så kände jag mig lite väl rå 😂😂

Ha en fin torsdagkväll
//C

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Satanskäftarna - Mons Kallentoft

Himmelskriket - Mons Kallentoft

Arton grader minus - Stefan Ahnem