Offer utan ansikte - Stefan Ahnhem

Stefan Ahnem är för mig en ny bekant i bokhyllan 😊 Vet att han vann pris på CrimeTime Gotland 2015, så tyvärr hae jag inte träffat honom. Men kanske har man turen om/när vi på Boksnacket förmodligen intar Göteborg och Bokmässan nästa år 👍

Offer utan ansikte är en bok på ca 580 sidor, men låt er inte avskräckas av det, för mig försvann sidorna i rasande fart, har vaknat på nätterna och läst, har läst i det längsta innan jobbet, i bilen, ja den var jäkligt svår att släppa. 

Vi följer kommisarie Fabian Risk som just flyttar hem till sin gamla hemstad Helsingborg med sin familj. Tanken är att han ska rädda äktenskapet på sina 6 veckor semester innan han börjar jobba vid polisen i Helsingborg. Flyttbilen hinner knappt fram innan hans nya chef ringer.. En gammal klasskompis till Fabian har hittats mördad... Man kan säga att Fabians sommar blir inte som han tänkt sig.

Jag tyckte verkligen boken var spännande från första till sista sidan, och jag misstänkte i princip alla 😂 jag kastar mig över Den nionde graven, den är ”bara” 568 sidor 👍

//C 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Satanskäftarna - Mons Kallentoft

Himmelskriket - Mons Kallentoft

Arton grader minus - Stefan Ahnem