Pappas Pojke

Eftersom boken redan smygsläppts bland annat på CrimeTime så skriver jag en recension redan nu. Måste få ur mig hur bra den är.

Pappas Pojke av Emelie Schepp (HarperCollins förlag). Alltså, wow vilken bok. Sidorna verkligen bara flög förbi och vips var boken slut tydligen 😢 Riktigt, riktigt bra. Jag gillade inte riktigt Emelies första Märkta för livet, men tillräckligt mycket för att fortsätta läsa alla och Prio ett var också en riktigt bra bladvändare (för mig i positiv bemärkelse alltså). 

I Pappas pojke försvinner sexåriga Jonathan spårlöst, efter att ha hunnit ringa sin far Sam och säga att någon är i huset... Vi följer Henrik Levin och Mia Bolander i polisarbetet tillsammans med åklagaren Jana Berzelius. Samt Jonathans pappa Sam i jakten på kidnapparen. Lås dörren, tänd några ljus, hämta en skål godis (ingen dricka för då måste man gå på toa) och kryp upp i soffan i höst med denna bok, tacka mig senare 😉

Det känns som att vi kommer mer in på livet i de olika karaktärerna i denna bok, precis så som det ska vara i en bokserie. 

Nu vill man ju förstås veta hur det går för några av karaktärerna, men den som väntar på något gott 👍 

//C 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Satanskäftarna - Mons Kallentoft

Himmelskriket - Mons Kallentoft

Arton grader minus - Stefan Ahnem