Jägaren - Kamilla Oresvärd

Så var Jägaren avslutad. Inte så smart av mig att försöka läsa ut den mellan mina delade turer på jobbet igår, det slutade nämligen med att jag fick släppa boken med mindre än 40 sidor kvar och åka och jobba mina sista 5 timmar innan jag kunde avsluta den 🙈 

Jägaren är fristående uppföljare till Minnesbäraren (recension av den finns under här 👍). Jag gillar ändå att läsa böcker i ordning, tror jag nämnt det tidigare, så att man får följa karaktärernas utveckling och livsöden. 

I Jägaren träffar vi återigen Kriminalare Stina Seger och hennes två närmaste kollegor David och Lovisa.

Boken börjar i Afrika där en tragisk olycka inträffar, man funderar på vad man hamnat i för bok men när trådarna senare nystas ihop bit för bit sitter man med nerbitna naglar, och tvingas gå till jobbet 🙈 Man tror att man har svaret på bokens alla gåtor ganska tidigt men jag hade i alla fall jäkligt fel 😂 

Boken innehåller också lite av ett aktuellt ämne, nämligen nätbedrägeri. Det är helt otroligt vad många amerikanska soldater det finns som vill lämna armén och dom älskar mig?! Och vill att jag ska hjälpa dom 😂 haha, ser jag rik ut eller? Eller dum kanske, hmm. 

Precis som Minnesbäraren är det här en riktig bladvndare i högt tempo, det flyter på och vips är boken slut. Tyvärr är ju Jägaren ganska nyutkommen så jag lär få vänta på ny bok antar jag? För jag vill garanterat läsa mer av Kamilla Oresvärd 👍 Tack till Bokfabriken förlag för böckerna 😍 

Nu återgår jag till Miraklet av Emma Donoghue, ska också läsa boken Ta din roll på jobbet.  

Trevlig helg alla bokälskare 📘

//C

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Satanskäftarna - Mons Kallentoft

Himmelskriket - Mons Kallentoft

Arton grader minus - Stefan Ahnem